luni, 28 septembrie 2009

A fi sau a nu fi anonim............aceasta este tema de azi.

Este o întrebare care mi-o pun de mult.
Am ajuns la concluzia că fraza asta are şi sinonime. A fi sau a nu fi on-line.........a fi sau a nu fi "ascuns" sau în stealth. Până la urmă totul ţine de identitate, de frustrările personale.
A fi sau a nu fi anonim e o problemă care nu imi dă pace demult. Eu m-am decis ca să fac ceva, să ies cumva in faţă. Dar nu oricum. Poţi ieşi în faţă şi prin prostie sau făţărnicie. Întrebarea se punea şi cum să fac acest lucru, aşa că blog-ul a venit ca un şut în fund, că se stie că numai aşa poţi face un pas înainte, că asta ne caracterizează pe noi latinii. Şutul mi l-am dat singur cu o mişcare pendulară şi cu o oarecare amplitudine ca să îl simt nu prea tare, dar nici încet.
Stau şi mă întreb de ce unii se complac în anonimat şi preferă să stea în umbră, să stea ascunşi, să privească din backdoor ceea ce se întamplă. Doar atunci cand se consideră ca e ceva de spus, aşa timid, intră în available şi apelează. O iau ca pe o frustrare, o privare de identitate. Mulţi nu işi mai găsesc identitatea şi rătăcesc haotic. Viaţa de zi cu zi se reflectă şi în activitatea din internet. A fi anonim pe www este egal cu a fi lipsit de identitate şi mai ales personalitate.
În altă ordine de idei, concluzionez că am rămas fără tauri, sau taurii au rămas fără coarne! Parcă nimeni nu mai are " fuduleros" să se ridice de la nivelul ierbii şi să apuce cornuta de formaţiile anatomice. Observ că e mai confortabil printre plantele erbacee la nivelul solului.
În fine...........e mult de analizat, dar strig în gura mare să aveţi tăria de a ieşi din anonimat, de a vă face vizibili şi de a vă asuma responsabilitatea existenţei, în orice fel de formă, atât în viaţa de zi cu zi cât şi cea de pe net.
Nu fi anonim omule, ridică-ţi capul, spune-ţi deschis parerea, ia atitudine, fă ceva palpabil!

Mihai

12 comentarii:

  1. Nu e normal sa fi anonim.Fiecare are macar un nume si prenume,dar mai ales este bine cunoscut in diverse medii,de afaceri, culturale,de prietenie,de comunicare,si mai ales ce lasa in urma lui.Si daca tot lasa ceva urme pe pamantul asta, atunci descopera-te,si impartaseste si altora din framantarile tale.Pentru inceput atat.

    RăspundețiȘtergere
  2. .....ashi manca noa tochituri...

    RăspundețiȘtergere
  3. A fi sau a nu fi anonim...hmm...sunt multe de spus. Din cele scrise de tine ar reiesi ca anonimatul este un handicap de care esti constient si pe care ti-l ascunzi din rusine sau din cauza unor frustrari peste care nu poti trece. Oare? In plus chiar trebuie sa te scoti singur din anonimat(si intrebarea nu ti se adreseaza tie personal ci este formulata la modul impersonal)? De ce ai face-o? Pentru ce sau pentru cine? La ce ti-ar folosi? De ce e daunator statul in umbra? Lasa-i pe altii sa te descopere, sa te salveze din abisul anonimatului in care te afunzi pe zi ce trece!Societatea de azi creeaza niste sabloane de comportament de tipul: ti-au murit laudatorii- nu face nimic, te lauzi singur. Pentru fiecare este loc sub soare, si daca e soare, e si umbra care poate veni din cand in cand si la tine. Dar soarele sigur, sigur te va gasi si pe tine, ca numai in umbra nu poti nimeri la nesfarsit oricat ai incerca. Asteapta soarele, asteapta laudatorii si iesirea din anonimat va fi lina si neasteptata, de la sine!

    RăspundețiȘtergere
  4. Problema este cat se poate de simpla. Eu mi-am dorit iesirea din anonimat........pe net, iar problemele existentiale nu sunt ale mele, eu incerc sa ii scot si pe altii si de aceea incerc sa formez o opinie. Ma deranjeaza enorm oamenii care stau in umbra si nu au curajul sau tupeul sa scoata capul si sa "cotcodaceasca" cand au ceva de spus! E simplu

    RăspundețiȘtergere
  5. Fratilor, semnati comentariile, sa stiu si eu cine isi asuma cele spuse. Interesant ce mi s-a raspuns pana acum si ca urmare prelungesc pana pe 05.10.2009 perioada de discutii pe aceasta tema. Va astept totusi cu o semnatura la sfarsitul comentariului, caci se pare ca este cel mai simplu asa. Mihai

    RăspundețiȘtergere
  6. Si tot nu am inteles la ce dauneaza anonimatul (chiar si pe net)daca cel care il experimenteaza se simte bine? Nu toti sunt facuti sa iasa in fata. In definitiv sa facem un exercitiu de imaginatie, daca toti am iesi in fata ce s-ar intampla cu locurile din spate? Ar ramane neocupate? Si oare avem toti loc in fata? Si daca am iesi toti din anonimat oare nu am deveni anonimi printre neanonimi?
    E ca la teatru: nu exista locuri pentru toata lumea in randul intai asa ca marea masa se multumeste a privi printre altele si o multime de cefe pe care, evident, la un moment dat, le va si critica (nici cefele nu vor semana intre ele).
    Cumnatica Popica

    RăspundețiȘtergere
  7. Corect cumnaţico! Nu toţi sunt facuţi să iasa în faţa, doar aceia care se complac în anonimat le este bine aşa şi chiar nu fac nimic pentru asta. Anonimatul in definitiv este croit pentru aceia care nu doresc să facă nimic. Să nu lase nimic în urma lor, să nu se stie că au existat pe acest pământ. Anonimatul este pentru aceeia care intr-adevar nu "dau din urechi" ca să prindă un loc în faţă şi le este suficiennt un loc ferit de lumina refelectoarelor. Chiar dacă spectacolul este unul mediocru, ei tot preferă să cumpere un loc în spate. Aşa nu ies in evidenţă şi nu ii poate analiza nimeni. Atâta timp cat nimieni nu iţi suflă în ceafă, nu ai migrene. Este şi acesta un punct de vedere, dar........ atâta timp cât nu te doare capul, uiti că trăieşti. Dar daca ne-am imagina că stăm cu toţii în randul 4, banca de la geam! Actorii de pe scenă cu greu ar răsbate cu privirea până acolo, iar aplauzele nu ar fi la fel de răsunătoare. Nu? Ce spui? Te aştept dragă cumnăţică cu un comentariu.

    RăspundețiȘtergere
  8. Hmmm... a iesi din anonimat sau.. a iesi in fata. Interesanta provocare.
    O sa incerc o parere la modul cel mai general.
    Cred ca are importanta si modul in care faci asta. E important sa iesi in fata si sa te faci auzit daca ai ceva important sau inteligent de spus.
    Poti sta pe mergine si sa observi... sa analizezi si in momentul in care ai ceva de spus e bine sa o faci. E de preferat ca ceea ce ai de spus sa conteze si pentru altii nu numai pt tine.
    Deocamdata atat.. poate data viitoare am mai multa inspiratie.
    Adi

    RăspundețiȘtergere
  9. Legea junglei…
    Majoritatea isi doresc “partea leului”…
    Primul pas inspre acest statut este cel de a iesi din anonimat, de a te face remarcat.
    Multimea trebuie sa te aplaude si sa-ti recunoasca pozitia, sa te considere “centrul atentiei“… Orgoliul ti se simte si mai “gadilat” daca privirile sunt insotite si de aplauze. Insa, atentie: multimea remarca, deopotriva, atat geniile, cat si clovnii…
    Deci, nu este totul sa iesi din anonimat, ci, depinde cum si cu ce o faci…

    RăspundețiȘtergere
  10. Adaug:
    Dupa parera mea, a fi "invisible" pe mess reprezinta lipsa de respect la adresa celor pe care-i ai in lista.
    Civilizat este ca, in cazul in care optezi sa-ti pastrezi deschis mess-ul chiar daca nu poti purta o conversatie, sa utilizezi semnul de "busy" - eventual, cu o explicatie in acest sens...

    RăspundețiȘtergere
  11. ...corectie gresala datorata orei tarzii: "majoritatea isi doreste"...

    RăspundețiȘtergere
  12. e dreptul tau sa faci ce vrei si ce-ti place,DAR! SA NU DERANJEZI PE CEI DIN JUR!

    RăspundețiȘtergere