luni, 12 octombrie 2009

Dreptul meu

Salutare tuturor care cititi acest pseudo-blog. Este o onoare că citeşte cineva ceea ce incerc eu să fac aici, dar este o placere si mai mare sa stiu ca exista si cineva care nu o face.
Am primit de curand un mesaj care m-a bulversat. Un anonim ca de obicei. Asa ca mi-am creat o regula si mi-am propus ca orice mesaj care apare semnat cu "anonim", nu il mai public cu riscul de-a nu avea nici un comentariu. Este cel mai simplu sa postezi ceva si sa nu te identifici, poti critica oricat si oricum. Este dreptul meu de a scrie si de a publica, chiar daca nu ma pricep sau chiar daca nu este de mine. Am dreptul sa fac orice doresc şi chiar nu mă interesează daca cineva mă citeşte sau nu. Pe net sunt o gramadă de nulităţi ( ca in viaţă )şi totusi există şi fac ceva, dar este tipic romanesc sa critici orice si oricat fără a face nimic. E mai bine sa nu ai nici o initiativă, dar sa fii critic si sa iti bati joc de munca unuia. Concluziile mele sunt rizibile ? Atentez la titlul de cel mai prost blog ? Îmi doresc sa primesc un Pulizer pentru ceea ce fac? Asta am lăsat de înţeles? Are importanta daca este cel mai bun sau cel mai prost blog? Ma dezavantajeaza cumva acest lucru?
Ei si acum sa revenim la oile noastre si ma adresez direct celui care nu are tăria de a-mi spune direct ce il doare. Bănuiesc că nu şi-a pierdut 5 minute din viaţă ca sa imi citeasca textele aşa pur si simplu şi să ma înjure indirect sub umbrela anonimatului. Daca are ceva de spus, ar putea să mi-o spună direct, bărbăteşte. Sau cumva coşurile juvenile şi târzii de pe faţa lui ( sau a ei şi înclin să cred că e o ea), reprezintă frustrările tinereţii pline de lacrimi vărsate sub masa acoperită de faţa de masă lungă şi opacă?

7 comentarii:

  1. Drăguţă, uite că nu mai sunt un comentator anonim. Faptul că am un nume te va face să treci peste laşitatea de a nu-mi publica ce am comentat? Fireşte că ai dreptul să scrii pe un blog, dar a avea dreptul nu conduce în mod automat la consumarea lui. E ca şi cum ai mânca un căcat de câine doar pentru că nimeni nu ţi-o interzice. Foarte interesant şi psihanalizabil în textuleţele tale firave este modul în care apar întrebările retorice: "sunt amuzant/sunt iubăreţ/atentez la titltul de..etc/". Atâtea întrebări îmi spun că ai ajuns degeaba la vârsta asta dacă simţi nevoia să îi chestionezi pe ceilalţi, chiar dacă numai retoric, în privinţe banale. Ei bine, da! Eşti amuzant, dacă nu chiar hilar. E dreptul tău. Îţi sugerez prieteneşte să pui mâna pe ceva serios şi să te laşi de hobiuri care nu te prind. Cele bune, S.

    RăspundețiȘtergere
  2. Buna seara draga anonimă......chiar dacă porţi un nume de scenă, eu nu te cunosc. Apropos, te cunosc? Spui că am fost laş că nu ţi-am publicat primul mesaj. Aşa cum am spus, în spaţiul meu am dreptul să fac orice. Cine iţi dă dreptul ca în pătăţelul meu să te caci tu? Poţi intra, sau nu. Poţi citi sau nu. Daca nu iţi place, nu intra şi ignoră ce se întamplă aici. Se pare că la limba română ai lipsit şi tocmai din acest punct de vedere ai o mare frustrare. Oare iţi dai seama ce lacune imense ai? Ai consultat vre-un dicţionar de sinonime, ai incercat să înţelegi semantica celor scrise? Chiar mai rau. TE AFECTEAZA ÎN MOD DIRECT CE AM POSTAT EU? Dacă da.......atunci esti o frustrată.....să zicem că numele e real, dar eu rămân la ideea că este un pseudonim. După stil pari a fi gagică, dar dacă e aşa eşti o purtătoare ilegală de puţă! Trebuie să subliniez că nici regulile de punctuaţie nu le cunoşti suficient. Fraza incepe anost " Fireste ca ai......lui". Unde este înţelesul, ce vrei sa spui mai exact, căci NOI nu pricepem. Ai mari lacune în exprimare. Problema cu mancatul căcatului este relativă. Eşti cumva vreo psihopată? Îmi pândeşti blogul? Nu ai ce face şi doreşti să te bage cineva în seama? Eşti genul de persoană care nu face nimic, are timp destul şi vânează candidaţii la premiile Pulitzer?
    Ce critic literar oi fi de iţi permiţi să analizezi textuleţele mele firave şi lipsite de esenţă? Altă frază total greşit gramatical, descopăr în comentariul tău. "Atâtea întrebări îmi spun........" Are noimă? Te verifici când postezi ceva? Ai pretenţia la texte închegate, dar tu, dragă pseudo-Silvia, gafezi cras! Sau graba de a comenta ceva te gadilă in labii şi nu iţi dă pace? Chiar mă cunoşti personal de ştii şi ce vârstă am? De ce eşti lasă şi nu îţi declini adevărata identitate? Raspunde sincer, ai ceva cu mine? Crezi că mă poţi desfinţa cumva? Eşti o banala anonimă care se ascunde încăodaă sub umbrela pseudonimelor? Vai de cei care nu au ce face şi trebuie să işi caute subiecte şi să le posteze fix la ora 5! Toate bune pseudo-Silvia

    RăspundețiȘtergere
  3. Apropos pseudo-Silvia, bine spui ca esti un comentator.........frumoasa meserie......nu am ce zice.

    RăspundețiȘtergere
  4. Dragule, nu e cazul să te isterizezi, crede-mă. Respiră adânc de şapte ori şi-apoi gândeşte. După ce gândeşti, respiră adânc suplimentar şi scrie. Felul în care reacţionezi nu-ţi face onoare. Eşti bărbat în toată firea, ce Dumnezeu!? Chiar este nevoie să devii vulgar pentru a-ţi susţine punctul de vedere? Oricum, luat pe sus de valul indignării ai scăpat caii înţelegerii: textul meu e simplu şi uşor de priceput chiar şi de un copil de şcoală primară. Pentru tine, însă, e complicat. Sper să nu citeşti vreodată Ulise.
    S.

    RăspundețiȘtergere
  5. Silvia, care nu eşti Silvia.......dragă cu tine nu am cum să fiu şi nu imi aduc aminte să mă fi dragălit cu tine, cu toate că.....deja ştiu cu cine stau de vorbă. Recunosc stilul inconfundabil plin de briz-brizuri florale şi rotunjoare. Iţi pui întrebarea, retorică de altfel...dacă e nevoie să devin vulgar. Cred că ştii deja că într--o discuţie trebuie să mă cobor la acelaşi nivel cu interlocutorul-comentator, de-altfel, aşa că nu imi mai fac nici o problemă. Îţi public tot ce scrii, aşa ca să vadă şi prietenii mei ( cei cărora le este dedicat blog-ul de altfel ), ce poţi emana. Nu ţi-ai dat seama că un blog, fie el şi de rahat, este citit numai de cei din lista mea de prieteni de pe yahoo? Cine poţi fi? E lesne de înţeles, chiar dacă te ascunzi lamentabil sub pseudonimul de Silvia! Tu, cea care mă cunoşti, după vârstă, după port, poţi face ceva practic, tangibil, mult mai bun decât să iţi iroseşti timpul tău preţios. Spre exemplu, poţi să iţi creezi şi tu un blog unde poţi să iţi postezi creaţiile şi emanaţiile artistice. Nu ştii? Te învăţ eu. Nu poţi? Te ajut eu. Mi-ai mai cerut ajutorul o dată. Sunt curios câţi vizitatori vei avea! Candidează la statutul de om cu bun simţ şi nu iţi mai irosi timpul cu atacuri la persoana mea. Spune-mi direct! Nu ai tupeul să te deconspiri aici, în scris? Nu ai tăria de a-mi spune în faţa ce ai cu mine? Te deranjez intr-atât încât nu poţi dormi şi trebuie să mă înţepi aici? Pe mine nu mă deranjează. Tine-o tot aşa şi vei descoperi, singură, că penibilul este de partea ta! Te aştept, pseudo-Silvia, din nou la o şarjă de comentarii!

    RăspundețiȘtergere
  6. Si uite asa..........prietena mea combativa m-a lasat balta.......nu m-a mai bagat in seama. S-a plictisit oare? Nu mai are "texte" pe teava? Cine stie, poate in sfarsit are in sfarsit ceva de lucru si nu isi mai pierde timpul. Asadar Silvia-Simona-Sorina-Sandra-S............ nu mai comenteaza.

    RăspundețiȘtergere
  7. Nu e democratic ce faci si asta ma face sa inteleg de ce il sustii pe Geoana :)). Nu mi se pare normal sa-i cenzurezi mesajele, chiar prevalandu-te de pseudo-proprietatea asupra acestui pseudo-blog. Daca tot ai cenzurat-o, e logic sa nu mai incerci ulterior sa sustii o argumentatie in fata ei, pt ca e absolut evident ca o faci de pe pozitii de forta, ceea ce e incorect. Atentie! Eu nu spun ca are sau ai dreptate, ci doar ca nu e frumos si etic sa-ti sustii opiniile plecand de la posibilitatea de a le interzice mediatic pe ale ei.
    Altfel, eu cred ca e doar vreo fosta iubita, o aventura cu parfum ancestral pre-marital, inca frustrata de statutul de actor care moare primul. Chiar daca e ciudat ca e inca frustrata dupa aproape 15 ani, ti-ai asumat asta cand te-ai apucat sa-ti postezi fotografiile si parerile pe net.
    O seara buna!

    PS: Prostanacul e mai nou, presedinte. Eu stiu ca ai o constiinta curata si votul tau are conotatie strict materiala. De aceea imi voi permite sa te mentin cu convingere in lista de prieteni.

    RăspundețiȘtergere