marți, 6 octombrie 2009

Pot, sau nu?

Pot, sau nu?
O problemă existenţială, sau doar o întrebare retorică?
Ideea este că în momentul acesta eu nu mai pot. Nu mai pot cu meseriaşii. Meseriaşul român e sub orice limită a neputinţei, nu pot să facă o lucrare bine, nu pot să termine ceva la timp. Orice îi pui să facă, ei ........nu pot. Într-un cuvânt, sunt neserioşi, sunt de rahat. Aşadar, am obosit şi nu mai pot. Aş pleca în vacanţă, într-una lungă şi departe de România. Măcar două luni, aşa până la anul nou. Dar.........nu ştiu dacă pot să fac lucrul acesta. Nu munceşti.......nu ai "tăiţei", nu ai mălai........nu poţi să faci nimic, aşa că cercul se închide inevitabil.
Nu mai pot cu toţi lingăii de la Guvern, de toţi maneliştii inculţi (scuzaţi pleonasmul) care beneficiază de clemenţă atunci când omoară oameni, de toate fufele ajunse în poziţii de conducere exclusiv pe baza nurilor, de toţi bişniţarii care îşi afişează averile ilicite fără a fi luaţi la întrebări, de toţi politicienii care în loc să-şi facă datoria în Parlament pierd timpul la televiziuni, de toate mononeuronalele fete de preşedinţi (orice asemănare cu EBA nu e deloc întâmplătoare!) promovate delirant pe scena politică doar din dorinţa bolnavă de a se vedea aplaudate şi lăudate, de toţi băseştii, becalii, bourenii, cozmâncii, vosganienii, vadimii, hrebenciucii.....
Nici măcar nu mă mai pot uita la televizor...........
Nu mai pot mânca şi bea orice pentru că avem E-uri, nu mai pot să îmi cumpăr un pix că mă invidiază unii-alţii, nu mai pot să văd un film pentru că nu mai am timp.
Dar touşi, ce pot face?

7 comentarii:

  1. eu cred ca poti sa te bucuri de ceea ce ai putut sa faci pana acum...

    RăspundețiȘtergere
  2. Subscriu la ce a scris primul "comentator" ... Si pe langa asta te poti bucura ca esti sanatos (tu si familia ta)!
    In rest, de vreme ce nu-ti poti lua acel mult dorit concediu (pe care dealtfel mi-l doresc si eu), incearca in fiecare zi sa gasesti un "ceva" care sa-ti dea pofta de viata!
    Aceleasi framantari le am si eu, nici eu nu sunt multumita de ceea ce se intampla in jurul meu (in Romania in general), dar nu prea avem de-ales - trebuie sa invatam sa traim in acest mediu !

    RăspundețiȘtergere
  3. Nu te-ai vaccinat pana acum?
    Toti meseriasii sunt la fel asa ca nu are rost sa-i schimbi...., cat traim noi tot aia , rudele si acolitii lor o sa fie sus.
    Ma mir de ce citesc mai sus.Tu esti mai puternic decat multi altii....si stai bine cu nervii in general... I.M.

    RăspundețiȘtergere
  4. Gata. Acum te-ai racorit. Te simti mai bine, nu? Toti mai picam in deznadejde, si in disperare, dar...de la tine nu ma asteptam. Se pare ca ai ajuns la liman, dar ca ai pierdut orice sambure de optimism nu te cred. De fapt problema ta nu este legata de incurajarea mediocritatii pe care o observi in jur, nu e legata de superficialitatea si demagogia care iti inunda urechea si sufletul la TV sau chiar pe strada, nu. Problema este ca pe toate acestea si pe multe altele tu le vezi brusc fara nicun zambet in coltul gurii, le vezi in adevratele lor culori pentru ca ochelarii, care deformau detaliile de pana acum, ti s-au spart. Erau buni pacatosii, toti avem cate o pereche dar nu facem imprudenta ca tine sa ii dam jos nici macar pentru cateva secunde. Costa, iata! Noi ii purtam constiincios, nici macar nu ii stergem de praf ca sa para totul mai in ceata, cat mai estompate contururile aspre si dure. Asa ca, fa bine si du-te la oftalmolog si comanda-ti o noua pereche din ochelarii minune. Nu, nu, nu spera ca cineva sa iti imprumute perechea lui. Cine ar face asta? Doar traim in era egoismului care si el, la randul lui e mai muscator fara ochelari.

    .............................................
    M-am gandit mai bine. Uite cum facem: iti dau eu perechea mea de ochelari pana ti se onoreaza comanda celor noi, dar cu o conditie. Ce sa mai zicem si eu fac parte din aceeasi societate care te-a dezamagit: business to business. Conditia este urmatoarea: cand voi cadea si eu, cand voi ajunge la acelasi grad de dezamagire si de sictireala sa faci acelasi gest cu mine - sa vii si sa imi oferi si tu perechea ta pana ma pun pe picioare. Deal?
    Si acum gata. Ridica-te! Ia-o de la capat, lasa visele la vacanta de doua luni caci sunt utopice si gandeste-te ca si altii cu cateva secole in urma au ajuns la aceeasi concluzie ca tine, deci istoria se repeta. Iata ce spune poetul:
    "O, te-admir progenitura de origine romana!
    Si acum priviti cu spaima fata voastra sceptic rece,
    Va mirati cum de minciuna astazi nu vi se mai trece?
    Cand vedem ca toti aceia care vorbe mari arunca
    Numai banul il vaneaza si castigul fara munca,
    Azi, cand fraza lustruita nu ne poate insela,
    Astazi altii sunt de vina, domnii mei, nu este -asa?"("ScisoareaIII")

    "N-au mai zis si altii lumii de-a ei rele sa se lase?
    Cine sta sa o asculte, cine-aude, cui ii pasa?
    Toate au trecut pe lume, numai raul a ramas."
    Cumnatica Popica.

    RăspundețiȘtergere
  5. Bine punctat "Cumnatica Popica" !!! Bravo!
    Ca bine mai zicea poetul! ;)))

    RăspundețiȘtergere
  6. Serban din Nord-Vest13 octombrie 2009 la 06:12

    Nu mai cunosc societatea romaneasca indeaproape dar m-as aventura sa-mi dau cu pararea cu riscul de a gresi. In primul rand nu ma mira ceea ce se simti si ceea ce se intampla in jurul tau: meseriasii au o stare de lehamite si la randul lor sunt apasati de probleme sociale. Aici in Canada mi-am dat seama cel mai bine cum functioneaza efectul de turma. Totul pleaca de la conducere si de la comportamentul de grup. Ce fel de exemplu ofera conducatorii asa se poarta si oamenii de sub ei; cand intra un necioplit intr-u grup de domni, n-are incotro si se poarta si el domneste, altfel e respins. E valabila si vice-versa, daca esti finut si cu bun simt si lucrezi cu niste neciopliti, trebuie sa te comporti ca si ei ca altfel nu supravietuiesti. Escrocii de la putere au sarcina (si sunt bine platiti) de a distruge ceea ce mai este inca moral si sfant in sufletul romanului. Iar ei fac o treaba deosebit de eficienta. Se ofera circ si ceva paine iar atentia omului simplu este deturnata de la demolarea societatii romanesti traditionale. Mai ales ca bietul om este muncit pana peste puteri; de unde sa mai aiba si timp sa gandeasca ce se petrece in jurul lui ?
    Intrebai ce poti face: in primul rand ziceai ca vrei s apleci undeva departe pentru 2 luni; poti veni la mine, o schimbare de aer conteaza mult. In al doilea rand, incearca sa te relaxezi, las-o mai moale si bucura-te de lucrurile simple din viata. Mie imi place sa stau in natura, o carte, un vin , o muzica relaxanta... Nici sa nu te mai intereseze ce face unul si altul in jurul tau, fiecare va da socoteala pentru faptele lui mai devreme sau mai tarziu. Sunt foarte multe de spus, as umple cateva pagini si nu are nimeni timp sa citeasca. Oricum, eu cred ca cheia este revenirea la valorile traditionale romanesti !

    RăspundețiȘtergere
  7. Bai nene, chiar esti naspa, ai ajuns sa comunici cu frate-tau prin intermediul blog-ului? Te-ai internetizat complet? Si mai bati saua prin Dobrogea ca ti-e dor de mine, ca ti-e frica sa nu fiu rapit de clanurile mafiote, etc...:)) Comentez ca anonim, deci poti sa le stergi, desi cred ca deja stii cine sunt. Imi dai spam, zici ca esti virgina, m-ai spart nene... Da' nu-i nimic, eu tot te iubesc ca-n prima zi... Stii tu ceva cu mafiotii aia si cu schimbatul numarului de telefon, dar nu esti suficient de profund... Doar stii foarte bine ca pe mine nu trebuie sa ma cauti, te gasesc eu cand nici nu te astepti...
    Si acum, ca a iesit Prostanacul presedinte, dai si tu un Pleshkoa de la 'nea Popa? macar cu atata sa ma aleg, ca si palida consolare pt urmatorii 5 ani de cacao ce vor urma. N-am votat, pt ca asa mi-a spus constiinta, astia sunt toti facuti de aceeasi mama. Si apoi, ce nevoie era sa ma mai deranjez eu, cand am la dipozitie atata amar de cetateni responsabili, sensibili si isterici?
    O seara buna Stolerule, sarutari de maini Iuliei si toate cele bune tututror celor dragi, deci si mie...

    RăspundețiȘtergere